11 februaru - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu 11 februaru - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu

11 februaru

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

17 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Genadendal

Zondag 10 februari:

Vandaag moesten we om 07:30 opstaan. Om 08:30 vertrokken we net de auto naar the light house, het zuidelijkste punt van het continent en daarna lekker naar het strand. Eerst gingen we ontbijten en jezelf helemaal klaarmaken. Daarna vertrokken we. Ik zat bij meneer Bakker in de auto met; Lianne, Nynke, Myrthe, Anouk en Britt. Dat was erg leuk in de bus hadden we een boks dus we luisterde lekker muziek en zongen gezellig mee. We zaten 1,5 uur in de auto. We kwamen bij the light house aan en we gingen in verschillende groepjes naar binnen want we mochten er in. The light house was niet heel groot en het waren 4 hele smalle stijle ladders die je op moest dus daarom gingen we in groepjes. Als je boven aankwam had je zo een mooi uitzicht over de zee en over dropjes dat was echt prachtig. Die dag waaide het wel echt heel hard dus het was bet eng. Je moest dus met foto's maken ook echt je camera of mobiel goed vasthouden. Toen moesten we weer naar benden. Dat was het engste op die trappen dat miets echt 1 voor 1 en achterste voren. Wanneer iedereen beneden was gingen we over een heel mooi houten pad lopen richting het zuidelijkste punt van het continent Afrika. Op dat pad kon je onderweg schildpadden en salemanders zien, die hebben we alleen niet gezien het was wel echt een heel mooi pad langs de oceaan. We kwamen aan op het Zuidelijkste punt op dat punt stond een monument en op dat punt kon je ook de scheiding tussen de Atlantische- en Indische oceaan zien. Ook waren daar hele mooie rotsen in de zee dasr gingen we allemaal op klimmen en leuke foto's maken. Sommige stenen waren nat maar het water was gewoon laag en 2 andere en ik stonden op natte rotsen maar op dat moment was het water gewoon nog nat, toen werd het water ineens weer heel hoog dus toen werden onze voeten helemaal naat dus onze schoenen waren helemaal doorweekt. Ook lag er ook een soort standbeeld van heel het continent Afrika met alle bergen die in Afrika zijn helemaal op schaal er op gemaakt. Je kon dus in 1 minuut rond heel Afrika lopen zei onze docent. Na dat ee naar het zuidelijkste punt waren geweest gingen we lekker naar het strand. Daar kregen we wat geld en mochten we eten bij de strandtent daar hebben we een burger met friet gegeten. Na het eten gingen we weer op het strand liggen. De meeste waren de eerste dag meteen al verbrand en ook niet zo'n beetje ook. Om 17:30 gingen we weer naar de hostel. Omderweg hebben we op de weg struisvogels, kraanvogels en schildpadden gezien. Dat was gaaf om te zien! Toen we weer bij de hostel warenn hebben Lianne, Zoë, Lieke en ik kwartet gespeeld. En later in de avond gingen we onder douche, de douch was wel echt ijskoud, dat was echt niet fijn. Daarna gingen we allemaal bij elkaar zitten en kregen we te horen wat we de volgende dag gingen doen. Daarna hebben we op de kamer nog gezellig gekletst maar ook niet lang want de volgende dag moesten we om 07:00 naar school lopen.