17 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu 17 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu

17 februari

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

27 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Genadendal

Zaterdag 17 februari:

Vandaag konden we een beetje uitslapen om half 9 moeste we weg rijden met de bus naar Hermanus. Daar hebben we drie kwartier rond gelopen en in winkeltjes gekeken voor souvenirtjes, maar eerst kregen we het verhaal van Frans Razing te horen dat er 5 jaar geleden door de burgemeester een klif naar meneer Razing genoemd is. Hij wilde eigenlijk dat het iets van de obc klif zou worden maar dat wilde de burgemeester niet. De burgemeester vond het wel heel mooi dat Frans elk jaar kinderen mee nam om hun horizon te verbreden. Na dat we in Hermanus geweest waren gingen we even naar het strand. Het was zo een lekker weer. Daar hadden we een uurtje, want daarna moesten we weer in de auto naar Gansbaai. Op het strand hebben we even lekker liggen zonnen en even gezwommen. Het water was wel echt super koud ongeveer 16 graden. Toen gingen we onderweg naar de Gansbaai. Daar gingen we een hele mooie boottocht maken en we konden verschillende dieren tegen komen. De big5 van de zee is de haai, dolfijn, pinguïns, zeehonden en walvissen. Wij hebben vandaag alleen zeehonden, dolfijnen en pinguïns gezien. Ook hebben we een speciale roofvogel gezien. Onderweg hebben de mensen van dat schip onze tocht gefilmd en die kunnen we thuis downloaden en de foto's ook. Het was echt super gaaf! We hadden een boot met 4 keer een motor van 250 pk daarmee gingen we de oceanen over. Ook nu konden we heel goed de scheiding van de Indische en Atlantische oceaan zien, want op dat punt kwam al het zeewier samen omdat de oceanen allebei een tegenover gestelde stroming hebben. Er waren echt hele hoge golven en het waaide ook bet nat ik zat beneden. Boven werd iedereen zeik nat maar beneden was er een scherm dat ze er voor deden als je echt super nat zou worden. Het waaide wel erg hard dus het was erg fris we hadden wel allemaal een knal oranje regenjas aan voor de kou en voor het water. Bij een andere boot gingen mensen in een haaien kooi (geen mensen van onze school). Ze waren allemaal stukken vlees/vis in get water aan het gooien en vleessappen. Alleen de haaien kwamen maar niet dus toen zijn we verder gegaan. Toen we weer aan land stonden kregen we lekker soep met brood om even op te warmen en al snel reden we terug naar het hostel. Dat was nog zo'n 2,5 uur rijden dus voordat we bij het hostel waren... Bij het hostel kregen we 10 minuten om even snel wat andere kleren aan te doen zoals een lange broek en trui, want het was al erg afgekoeld. We gingen lekker uiteten met de hele groep in Greyton. Daarna gingen we naar het hostel ben ik lekker gaan douche en in bed gaan liggen. Iedereen is lekker bijgekleurd vandaag en het was weer eens super leuk en super gaaf vandaag!