19 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu 19 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu

19 februari

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

27 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Genadendal

Maandag 19 februari:

Vandaag moesten we om 07.00 klaar zijn om naar school te lopen. Iedere dag zo vroeg opstaan is wel echt super vermoeiend, maar het is allemaal de moeite waard! Afgelopen nacht hebben we niet zo goed geslapen er zat een mot in de kamer een best wel grote, dus die wilde we vangen maar dat duurde even voordat dat gebeurd was. En daarna stonden mensen op de gangen nog heel erg leuk lekker hard te zingen. Maar de dag begon dus vroeg vandaag. We liepen met z'n allen naar school en we wachtten op onze buddies, want vandaag hadden we weer social services. Iedereen had een nieuwe groep gekregen en ik was zo blij. Vandaag mocht ik naar de kinder crèche. Daar hebben we eerst met alle kindjes gespeeld en natuurlijk super leuke foto's gemaakt! Ondertussen waren meneer bakker, Floris en zijn buddy spullen halen, want we wilde daar 2 bankjes buiten maken, de 2 schommels maken en we hebben nog een extra schommel gemaakt en de gele banken die binnen stonden dat waren er 4 die hebben we opnieuw geverfd. Dat was zo leuk om te doen ik heb met Zoë eerst banken geschuurd en daarna geverfd het was alleen jammer want onze buddies deden echt helemaal niks. Die zetten gewoon muziek op en gingen zingen. Janne, Britt, Mike, Floris, Zoë en ik hebben alles met z'n allen gedaan. Later kwamen Lianne, Suus en Nynke ook nog even langs om te helpen, hun social services zat er al op en ze wilde ook graag nog even met de kindjes spelen. Toen wij klaar waren gingen we ook met de kindjes spelen er zitten in die crèche 74 kinderen er zijn geen verschillende lokalen in dat gebouw, maar er zitten wel verschillende klassen. Het was dus best chaotisch. Om 1 uur gingen wij naar huis toen hadden ze net allemaal warm middag eten gehad en moesten ze op matjes gaan liggen en slapen. Wij liepen terug naar het hostel en zijn later door naar de bieb gegaan om wat op ons blog te zetten je hebt per dag maar 45 minuten om op de computer te kunnen dus dan kan ik niet mijn hele blog bij houden. Ik probeer het zo veel mogelijk, maar ik heb niet vaak wifi maar als ik wifi heb zet ik er wel wat meer tegelijk op m'n blog. Na de bieb heb ik vooral even op bed gelegen was super moe en gewoon een beetje rustig aan gedaan. Morgen mogen we weer vroeg op en dan gaan we op safari daar heb ik zoveel zin in!! Vanavond hebben we nog een braai met de buddie gehad. Dat was echt super gezellig we hebben spelletje gespeeld en hun hebben ons een dans geleerd en wij hun. Ze gingen om 22.00 weer naar huis, want iedereen was echt moe na zo'n lange dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosan

Op dit profiel kun je lezen over mijn reis naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 09 Sept. 2017
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 5763

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 24 Februari 2018

Naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: