13 februaru - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu 13 februaru - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu

13 februaru

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

17 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dinsdag 13 februari:

Vandaag gingen we weer naar school en moesten we weer om 06.00 opstaan en om 07.00 naar school lopen. Toen we op school waren moesten we nog tot 08.00 wachten tot we naar de les kond. We lopen zo vroeg naar school omdat alle docenten om 07.15 een docenten bespreking/leraren opening hebben en daar gaan onze docenten ook heen. Vandaag duurde het even voordat mijn buddie mij op kwam halen om mee te gaan naar de les. De lessen die ik vandaag had waren;
1. Mentoruur
2. Aardrijkskunde/scheikunde
3. Afrikaans: vandaag nochten we meedoen met een brief schrijven. Meestal zitten wij er gewoon voor niks bij in de les. En een beetje in ins dagboek te schrijven om het bij te houden om het een keer op het blog te kunnen zetten. Dat is we handig maar dan voel je je niet echt betrokken, maar nu vond ik het echt leuk.
Daarna hadden we pauze
4. Biologie: die les is steeds het leukste.
5. Wiskunde: morgen is het valentijnsdag en alle jongens vragen aan iedereen of mensen hun valentijn willen zijn, want valentijn word bij hun ook heel groot gevierd. Morgen is er ook een groot feest, maar daar gaan we niet heen.
6. Geschiedenis: hele les ging over valentijn gelukkig was het de laatste les. We zouden uit school een sport activiteit doen met alle buddies maar het was echt veel te heet dus dat ging niet door. We gingen meteen door naar het huis van onze buddies. Ik ging met de schoolbus naar Greyton dat is een plaatsje naast Genadendal. Daar woonde mijn buddie. Toen we bij haar huis aan kwamen schrok ik wel.
Het was echt klein als je binnen kwam stond er meteen een bank en tv 1,5 meter verder zat een deur naar haar slaapkamer daar stonden 2 bedden in want daar sliep ze met haar nichtje naast haar kamer zat nog zo'n kleine kamer waar net een 2 persoons bed in paste. En de keuken was echt 1 aanrechtblad van ongeveer een meter en er stond nog een koelkast en een vriezer. Ook hadden ze nog een hele kleine badkamer met bad en wastafel. Ze had niet eens een wc in haar huis, dat vond ik heel raar om te zien. Ik denk dat haar huis 3 bij 4 meter was echt niet groter. Toen ging ze haar schooluniform uit doen en gewone kleren aan doen. Daarna gingen we met Nynke, Myrthe, Britt en hun buddies naar een café. Daar hebben we met z'n alle 1 pizza gedeeld en bij het café zat een zwembad dus daar hebben we nog even gezwommen. Om 17.15 gingen we nog even naar de supermarkt drinken halen. Daar heb ik een briefje van 20 Mexicaans geld gekregen, ik hoorde 20 Rand terug te krijgen, maarja 20 Rand is net €1,20. Toen moesten we naar de bassisschool van Greyton lopen want daar kwamen de docenten ons ophalen om naar het hostel te gaan. Bij het hostel hebben we toen pizza gegeten met z'n allen. En om 20.30 hadden we onze eerste kringgesprek daar in bespreken we de dag door wat we allemaal gedaan en meegenaakt hebben. Het begon ineens heel hard te onweren en toen midden in het gesprek klapte ineens de stroom er uit iedereen schrok zich helemaal kappot. Het begon ook echt geel hard te regenen. Na het gesprek gingen we in bed liggen en slapen, want de dagen zijn wel echt heel vermoeiend. Iederekeer laat slapen en weer vroeg op.


  • 18 Februari 2018 - 09:00

    Marjolein:

    Leuk je belevenissen te lezen Rosan.
    Veel plezier nog !

    Groet Marjolein

  • 18 Februari 2018 - 22:25

    Heike:

    Erg leuk om te lezen Rosan, heel veel plezier nog!

    Groetjes Heike

  • 18 Februari 2018 - 23:16

    Angelique:

    Ha Rosan,

    Wat ontzettend leuk een beetje mee te lezen in je belevenissen in Afrika. Een kijkje in een compleet andere wereld. Ik wens je veel verwondering en een mooie tijd toe! Geniet ervan dan doe ik dat via je verhalen. X Angelique

  • 19 Februari 2018 - 10:10

    Jan Mulder:

    Hoi Rosan,
    Ik zit niet dagelijks achter de computer en kwam er vandaag pas achter dat je al een hele poos in Zuid-Afrika bent en heb meteen met rode oortjes al je verslagen gelezen.
    Wat een geweldige ervaring voor jou om een andere cultuur van zo dichtbij mee te maken.
    Alvast heel veel plezier gewenst met het vervolg, je zult vast nog veel leuke en spannende dingen meemaken. Ik kijk uit naar je volgende verslagen. (hoop dat het eten lekker is en dat je genoeg slaap krijgt :)
    Groetjes,
    Jan.

  • 19 Februari 2018 - 10:11

    Jan Mulder:

    Hoi Rosan,
    Ik zit niet dagelijks achter de computer en kwam er vandaag pas achter dat je al een hele poos in Zuid-Afrika bent en heb meteen met rode oortjes al je verslagen gelezen.
    Wat een geweldige ervaring voor jou om een andere cultuur van zo dichtbij mee te maken.
    Alvast heel veel plezier gewenst met het vervolg, je zult vast nog veel leuke en spannende dingen meemaken. Ik kijk uit naar je volgende verslagen. (hoop dat het eten lekker is en dat je genoeg slaap krijgt :)
    Groetjes,
    Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosan

Op dit profiel kun je lezen over mijn reis naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 09 Sept. 2017
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5786

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 24 Februari 2018

Naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: