21 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu 21 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu

21 februari

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

27 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Genadendal

Woensdag 21 februari:

Vandaag reden we om 09.00 weg naar kaap de goede hoop en cape point. Ze zeiden dat het 2 uurtjes rijden was, maar wij waren er pas om 13.00. We hadden onderweg dan wel getankt en had iedereen eten gekocht. Ook waren we onderweg nog even bij een heel mooi wit strand gestopt en hebben we daar foto's gemaakt. Maar we kwamen dus om 13.00 aan. We parkeerden de auto onderaan een berg en er was een heel mooi wandelpad omhoog naar een vuurtoren. We gingen dat klimmen. Dat was echt super vermoeiend maar wel echt super gaaf onderweg omhoog had je al zulke mooie uitzichten maar helemaal boven op de berg stond een vuurtoren en daar was het uitzicht pas geweldig. Onderweg naar boven kwamen we allemaal apen en Dassies tegen. Omhoog was vermoeiender dan maar beneden maar naar beneden vond ik enger. Het waaide ook echt heel hard dat maakte het ook eng want je waaide soms ineens echt bijna weg. Boven op de berg mochten we naar de souvenir shop en mochten we wat eten. Daar ging iedereen pizza halen dat was echt super lekker. Wij zaten dus lekker met z'n allen pizza te eten komt er ineens een aap uit de bosjes en die rende op ons af en pakte ons eten dus wij rende allemaal gillend weg. Na het eten gingen we weer naar beneden toen we beneden waren gingen we allemaal in de busjes naar een markt. Onderweg stond een auto vast in het zand en die ging Freek er uittrekken met het busje. Hij trek de auto er dus uit maar er zat niemand in die auto en Freek remt maar de auto rijd gewoon door. Door dat hij met die spanband vast aan zijn auto zat klapte hij niet op ons busje maar op de zijkant van het busje van Freek. De spanband knapte en toen rolde de auto zo van de berg af. Toen moesten er allemaal schade formulieren ingevuld worden alleen die auto was van een vader van die mensen die er mee reden en de auto was niet verzekerd. Kaila en ik wilde een filmpje maken omdat mensen van ons moesten helpen duwen dus wij dachten maken een leuk filmpje nu hebben we dus een heel handig filmpje voor de maatschappij waar we de auto's gehuurd hebben. Daarna gingen we naar een marktje en hebben we nog wat armbandjes gekocht. Na de markt zijn we door gereden naar het strand daar kon je met pinguïns zwemmen maar het was wat te koud dus dat hebben we niet gedaan. Daarna zijn we lekker gaan eten en na het eten gingen we met z'n allen weer gezellig naar het hostel. Onze hele bus heeft de hele weg liggen slapen iedereen was echt super moe. We waren om 22.00 weer terug bij het hostel