18 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu 18 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rosan Hoeven - WaarBenJij.nu

18 februari

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

27 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Genadendal

Zondag 18 februari:

We vertrokken vanochtend om 08.00 naar de haven in Cape Town. We waren onderweg boven op een berg en toen ineens zei Gissla (onze docent) jongens we moeten snel tanken want het lampje brand. We waren net op de berg en Gissla zei: 'ik ga geen gas meer geven we rollen gewoon van de berg ik rem alleen.' Toen we van de berg af waren gingen we met z'n alle stressen en opzoek naar een tankstation. We hadden uiteindelijk net op tijd het tankstation gevonden. We waren wel de rest van de groep kwijt maar dat was nu even minder belangrijk. Daarna gingen we weer verder en stonden de andere busjes een paar kilometer verderop te wachten op ons. We gingen weer verder rijden naar de haven. Onderweg schrokken we ons dood, want er was een ongeluk gebeurd en er stond een agent op de weg te zwaaien dat we op de rem moesten anders zouden we op de verongelukte auto komen. Dus alle auto's moesten vol op de rem, er was verder niks gebeurd gelukkig. Het is altijd vet gezellig in de bus we draaien allemaal muziek, vooral veel carnavals muziek wat iedereen lekker mee kan zingen. Eenmaal aangekomen in de haven moesten we opschieten om de boot nog te halen. We waren net op tijd. In ongeveer 20 minuten waren we op Robbeneiland en gingen we met bussen naar de gevangenis. Daar kregen we een rondleiding van een ex-gevangene. Die meneer had er gezeten, omdat hij wat met terrorisme te maken had. We hebben de cel van Nelson Mandela gezien en super veel informatie gekregen over de apartheid. Na de rondleiding gingen we weer de bussen in en kregen we een tour over het eiland met een gids die van alles vertelde. Tussendoor hadden we een pauze en had iedereen lekker een muffin gegeten. Na de pauze gingen we weer terug naar de haven. Daar hadden we nog 5 minuten in een shop en dan zou de boot vertrekken. Iedereen moest echt heel erg opschieten omdat de boot anders zou vertrekken. Op de terug weg mochten we buiten achterop staan en zwommen er allemaal dolfijnen achter de boot aan dat was zo gaaf! Ook zagen we nog meer pinguïns en zeehonden. Later mochten we ook voor op de punt van de boot staan dat was echt leuk. Daar hebben we nog foto's gemaakt. We waren weer aan land om 15.30 en hadden we tot 19.00 de tijd om te eten en te shoppen. Ik ben goed geslaagd! En we hebben weer lekker gegeten bij de mac :). We moesten nog 2 uur naar huis rijden. Langs de snelweg ligt kilometerslang de Township Khayelitsha en daar was een hele grote brand toen we er langs reden. Dat was heftig om te zien, omdat wij daar gewoon gelopen hadden. Verder onderweg zagen we 6 verschillende kleine brandjes in de bosjes, we hadden geen idee wat dat nou kon zijn. Eenmaal aangekomen bij het hostel ging iedereen naar de kamer om lekker te slapen morgen weer en schooldag en social suvice.

• 01 Maart 2018 - 14:05

Jan Mulder:

Leuk om te lezen dat je naar Robbeneiland bent geweest Rosan.
    Wij zijn daar ook geweest en vonden het erg indrukwekkend.
    Jammer genoeg hebben we toen geen dolfijnen gezien, maar wel pinguins.